Wednesday, June 13, 2018

Susu Kambing Untuk Ibu Hamil

Ramai tahu bahawa susu kambing sangat berkhasiat dan bagus untuk ibu hamil. Tapi tahukah anda KENAPA ?

✅ Susu kambing tinggi Vitamin B2 yang bantu mengekalkan sistem imun badan yang baik untuk ibu kerana ibu mengandung lebih mudah dijangkiti penyakit sewaktu mengandung. (lemah imun)

✅ Susu kambing menyediakan kalsium untuk ibu dan bayi, terutamanya untuk tumbesaran tulang bayi. Dengan 3-4 cawan sehari, ibu hamil akan mencukupi keperluan kalsiumnya setiap hari.

✅ Susu kambing tinggi protin, malah lebih tinggi dari susu lembu. Protin bantu menguatkan rahim dan memberi nutrisi pada bayi untuk terus membesar. Kekurangan protin boleh menyebabkan masalah "Low Birth Weight" untuk bayi.

✅ Susu kambing adalah sejenis antasid yang boleh mengatasi masalah pedih ulu hati dan gastrik yang sering dialami oleh ibu mengandung

✅ Sesuai di fasa awal kehamilan kerana berguna untuk tumbesaran otak bayi. Juga sesuai di akhir fasa kehamilan kerana mengalakkan penghasilan susu ibu.

Jadi ibu mengandung bolehlah minum susu kambing sepanjang fasa kehamilan untuk mendapatkan khasiat setiap hari.

Jangan lupa disamping mengamalkan susu kambing, pelbagaikan juga pola pemakanan dan pilih makanan sihat untuk mencukupi segala keperluan ibu dan bayi sewaktu mengandung.

Nak cari susu kambing 100% tulen, asli, tanpa sebarang campuran gula, maltodekstrin, krimer tanpa tenusu mahupun pengawet dan penstabil ?

Nah cuba susu kambing MIKKAE. Senang dibancuh, convenient, 100% asli, bebas dari hormon, antibiotik dll. Memang semata-mata susu kambing ❤️

Whatsaap 601156254769
Penghantaran Seluruh Malaysia : Pickup COD Shah Alam
Susu Kambing Mikkae Shah Alam


Sumber : https://www.dfreshpicks.com

No comments:

Post a Comment